A DERÉKFÁJÁS OKÁT KEZELJÜK, ÍGY A FÁJDALOM NEM TÉR VISSZA!

Derékfájásra torna, II. Gerinc átmozgatása – C betű

Gyógytorna derékfájás megszüntetésére

Blog Egyszerű gyakorlatok hátfájásra, derékfájásra Egyszerű gyakorlatok hátfájásra, derékfájásra A hátfájás és a derékfájdalom a leggyakoribb panaszok, amivel felkeresik rendelőnket.

Az alábbiakban összeállítottunk pár egyszerű gyakorlatot, melyek segíthetnek elmulasztani a hát és derékfájásos panaszaidat. A hátfájás és derékfájdalom okai A hátfájás és derékfájás rengeteg különböző okra vezethető vissza. A fájdalom kialakulhat egy rossz mozdulat, vagy túlerőltetés következtében.

derékfájásra torna

Az ilyen esetekben izom eredetű fájdalomról beszélünk. A rossz tartás, a hosszú irodai ülőmunka szintén izomeredetű hátfájdalmat, derékfájdalmat okozhat.

A DERÉKFÁJÁS OKÁT KEZELJÜK, ÍGY A FÁJDALOM NEM TÉR VISSZA!

Ilyenkor a gerinc melletti izmok bemerevednek, nyomásra rendkívül érzékenyek lesznek, nehéz az előrehajlás, derékfájásra torna okoz a törzsünk forgatása, kialakulhat a lumbágó.

Az derékfájásra torna esetekben gyakori a kényszertartás, amikor a testünk védekezésül kímélni próbálja a fájdalmas háti szakaszt, azonban ennek általában az az eredménye, hogy az izmok csak még görcsösebbé válnak.

Az enyhébb, izomeredetű okok mellett a hát és derékfájást okozhatják komolyabb mozgásszervi problémák mint például a gerincsérv, porckorongsérv vagy a gerincferdülés és a lúdtalp. Az izomeredetű fájdalmak esetében gyógytornával, manuálterápiávalfdm terápiaval vagy triggerpont terápiával gyors, látványos javulást tudunk elérni, de komolyabb problémák esetén is van derékfájásra torna, nem kell feltétlenül azonnal műtétben gondolkodni.

Mire jók a gyakorlatok, hogyan végezzük azokat? Hátfájás és derékfájás esetén így azt tanácsoljuk, hogy ne húzd az időt, mindenképpen keress fel gyógytornásztaki segít megszabadítani a kínzó fájdalomtól.

Derékfájásra torna torna alábbiakban összeállítottunk pár egyszerű gyakorlatot, melyeket bárhol elvégezhetsz, és segíthetnek enyhíteni a hát és derékfájásos panaszokat. Ezek a gyakorlatok nem csodafegyverek, ne várd azt, hogy öt perc torna után megoldódik minden probléma.

derékfájásra torna

A gyakorlatok összeállítása kapcsán látni fogod, hogy a hát és derékfájás oka nagyon sok esetben más területre vezethető vissza, így nagyon fontos például, hogy a comb és farizmaink kellően lazák legyenek. A gyakorlatok kipróbálása közben legyél óvatos, csak addig csináld amíg jól esik, komolyabb, kisugárzó fájdalom esetén azonnal keresd fel orvosodat, gyógytornászodat, kérd ortopéd szakember segítségét.

A gyakorlatok helyes végzéséhez ajánlott gyógytornásszal konzultálni, ugyanis a helytelenül kivitelezett gyakorlatok árthatnak is.

Dr. Ormos Gábor - A krónikus, ismétlődő derékfájás tornagyakorlatai

Összeállítottunk egy általános mobilizáló és nyújtó gyakorlatsort, mely segíthet enyhíteni a háti és derék panaszokat: Gerincmobilizáló gyakorlat: Négykézláb-helyzetben helyezkedünk el a talajon.

A lábak csípőszélességű terpeszben, párhuzamosan állnak.

  1. Derékfájósoknak gyakorlatok - Dr. ORMOS GÁBOR PhD
  2. Nagyobb súly emelésekor, hajoláskor sokszor jelentkezik derékfájdalom.
  3. Gerinc meszesedés lelki okai
  4. Derékfájás gyógytorna Budapesten várakozás nélkül a Batthyány téren! ☑
  5. Lapos lábak artrózisos 2 fokos kezeléssel
  6. Derékfájósoknak gyakorlatok Gerinctorna gyakorlatok -krónikus, időnkénti visszatérő derékfájósoknak Egy aktuális gerincfájdalom megszüntethető akár egyszeri műfogásos kezeléssel.
  7. Egyszerű gyakorlatok hátfájásra, derékfájásra | leilalak.hu

A könyökök nyújtva, a fej a törzs folytatásában. Domborítjuk a hátat, derekat, magunk alá húzva hátrabillentjük a medencét és megtartjuk néhány másodpercig, majd homorítást végzünk tehát beejtjük a mellkast, hasat a talaj felé, a medencét előrebillentjük.

derékfájásra torna

Elvégezzük szor a feladatot. Ez egy jótékony mobilizálós gyakorlat, mellyel kellemesen át tudjuk mozgatni a háti és ágyéki gerincszakaszunkat, medencénket.

Hátizmok, farizmok nyújtása, lazítása: Háton fekvésben, a kezek a tarkón összekulcsolva helyezkednek el. Térdeket behajlítjuk, talpra húzzuk a lábakat. Lassan kidöntjük jobb oldalara mindkét lábat.

8 gyakorlat derékfájás ellen a mindennapokra

Megtartjuk a helyzetet 10 másodpercig majd lassan átdöntjük a lábakat bal oldalra, ott is 10 másodpercet időzünk. Háromszor ismételjük mindkét oldalra. Ennek a gyakorlatnak fő célja a gerinc mobilizálása mellett, a letapadt és megfeszült hátizmok ellazítása, megnyújtása. A feladatnak kellemes érzést kellene keltenie, így, ha a gyakorlat közben fájdalom, esetleg zsibbadás lépne fel, ne végezzük tovább a gyakorlatot.

Elülső combizmok nyújtása: Megkapaszkodunk valamiben szék támla, falBehajlítjuk az egyik térdet, megemeljük hátra a lábat, megfogjuk a bokánkat. Közben a fenekünket behúzva a medencét hátra billentjük, a farizmot magunk alá húzzuk. Tartjuk a nyújtást 15 másodpercig majd lábcsere.

Ezzel a gyakorlattal a nagy igénybevételnek kitett négyfejű combizmot nyújtjuk, megsegítve ezzel a medencét jobb helyzetbe kerülni. Hátsó combizmok nyújtása: Megemeljük a jobb lábat, feltesszük egy alacsonyabb székre, nyújtva. Másik lábat enyhén behajlítva teli talppal a talajon hagyjuk.

Csípőre tesszük a két kezet, medencét enyhén előre billentjük enyhén előre döntjük a törzset.

Miután a túlterhelés jellemzően leginkább a nyaki, illetve az ágyéki területet érinti, általában a panaszok is itt kezdődnek.

Tartjuk a helyzetet másodpercig. Majd lábcsere. A hátsó combizom is igen hajlamos a rövidülésre tehát fontos ezt a nyújtó gyakorlatot rendszeresen beépíteni a mindennapokba, hogy megőrizzük a medence és derék helyes statikáját.

derékfájásra torna

Farizom nyújtása: Háton fekvésben, jobb lábat hashoz húzzuk és tartjuk másodpercig. Ismételjük alkalommal mindkét oldalon. Gyakorlat végzése közben azt kell éreznünk, hogy a farizmunk kellemesen nyúlik.

A farizmok megfelelő állapota igazán lényeges a csípőízület, a medence és a derék jó állapotához. A csípő-medence-derék hogyan kezeljük az ízületi tablettákat egymástól elválaszthatatlan egységet alkot, így fontos hogy mindig komplex kezelést és gyógytorna gyakorlatsor összeállítását alkalmazzunk derékfájás esetén.

Derékfájósoknak gyakorlatok

A fent leírt 5 gyakorlat egy általános feladatsor, mely a mobilizáló illetve nyújtó gyakorlatokkal segíthet a derékfájdalom ízületi problémák nyújtás a hátfájdalom enyhítésében.

Amennyiben segítségre van szükséged keresd fel rendelőnketvárunk szeretettel. A vállban

derékfájásra torna