A könyökízületek erősítése és helyreállítása

Könyök bemelegítése. Bemelegítés súlyzózás előtt!

  • Ez nem véletlen, hiszen a bemelegítés szükséges ahhoz, hogy a szervezet, a test megfelelően ráhangolódjon az erőkifejtésre, valamint ne érje váratlanul az edzés.
  • A leggyakoribb könyök panaszok
  • Fájó térdfájdalom sérülés után
  • Стратмор задумался и тяжело вздохнул.
  • «В этом нет никакого смысла, - размышляла .

Három gyakorlat, amit ne hagyj ki a bemelegítésből! A legnagyobb probléma ezen a téren a tudatosság hiánya. Gyakran nem tudjuk, hogy melyik gyakorlatot miért, milyen intenzitással és legfőképp milyen mozgásterjedelemben végezzük … csak csináljuk rutinból, mert más is ezt csinálja … Mondhatjuk, hogy örökzöld témáról van szó … mindenki tudja, hogy mennyire fontos a jó bemelegítés, az emberek nagy része mégsem jól használja ki ezt az értékes időt.

a hátsó osteochondrosis kenőcs

Gyakran nem tudjuk, hogy melyik gyakorlatot miért, milyen intenzitással és legfőképp milyen mozgásterjedelemben végezzük…csak csináljuk rutinból, mert más is ezt csinálja. Ide tartozik a hengerezés és a különféle mobilziációs és stabilizációs gyakorlatok, alapvetően a kereszt szindrómából felső háti szakasz, könyök bemelegítése fakadó problémákra fókuszálva.

Az ülő életmód mindenkire negatív hatással van, akár átlagemberről, akár élsportolóról beszélünk.

a csípőízület a zsineg után fáj

Ezt a jelenséget hívja Stuart McGill energia elszivárgásnak, aminek a kinetikus láncban jelentkező deficitek az okai. A bemelegítés első fázisában a mini band gyakorlatokat végezzük, amelyek célzottan a csípő feszítő és könyök bemelegítése izmait aktiválják. A helyes bemelegítés során ezt követik a különböző dinamikus nyújtó és mozgásintegrációs gyakorlatok, amelyek közül 3 gyakorlatot ajánlunk mindenki figyelmébe sportágtól, edzéscéltól függetlenül.

a legjobb gyulladásgátló szer az oszteokondrozishoz

Mindhárom gyakorlat nagy előnye, hogy egyszerre nyújt és aktivál is! Az első a kitörés hátra nyújtózással A gyakorlatnál 3 kulcs momentum van: a nyújtó hatást a farizom megfeszítése garantálja; nem lehet túl hosszú a hátra lépés, a térdnek nagyjából a csípő alatt kell lenni; mp megtartás, majd visszalépés zárt állásba.

Kapcsolódó cikkek

A gyakorlat a csípő-horpasz nyújtását szolgálja, ami megrövidült izomként akadályozza a farizom működését, ezért a megfelelő sportteljesítmény elérése és az ágyéki gerincszakasz védelme miatt is fontos végezni. A második a mérleg állás inverted hamstring stretch Egy rendkívül összetett hatású gyakorlat, ami ráadásul sok információt is szolgáltat az edzőnek a sportoló boka és csípő stabilitásáról, a hajlító feszességéről és a core izmok erejéről.

csípőfájdalom a bal oldalon

Hazai fiatal labdarúgóknál tapasztalható, hogy nagyon komoly kihívás a gyakorlat helyes végrehajtása. A leggyakoribb probléma a csípő elcsavarodása, ami a gluteus medius és a quadratus lumborum gyengeségére utal. A gyakorlat amellett, hogy nyújtja, erősíti is a hajlítót.

ízület és fájdalom az ízületben

Itt már sokkal több dologra kell figyelni a helyes végrehajtásnál: lapockák zárva legyenek és a hát végig egyenes maradjon; ne legyen homorítás az ágyéki gerincszakaszban, a gyakorlatot lassú előredőléssel kell kezdeni; sarokkal hátra kell nyújtózni a lábfej vissza van feszítve ; a fej végig neutrális pozícióban a véghelyzetben a talajt nézzük, nem feszítjük hátra a fejünket ; a véghelyzetben a törzs párhuzamos a talajjal ha megfelelő a hajlító elaszticitása és a boka, térd, csípő, váll egy egyenest alkot.

Ezt a gyakorlatot az oldalsó középtartásos változat mellett előre nyújtózással vagy ellentétes kar-láb munkával is lehet végezni.

5 perces bemelegítés (Csináld meg minden edzés előtt!)

A boka, térd, csípő és a váll egy egyenest alkot. A két leggyakoribb hiba a hát görbítése és a hátul lévő térd hajlítása. Ha nagyobb nyújtó hatást szeretnénk elérni a vádliban, akkor a véghelyzetben érdemes egy kicsit hátra tolni a súlypontunkat.

csontritkulásos kenőcsök és gélek

Mindhárom gyakorlatból 4 ismétlést elég könyök bemelegítése oldalanként, mp-es megtartással.