Derékfájdalom a terhesség alatt és után

Derékfájás kismamáknál

  1. Derékfájás terhesen - Mackórendelő
  2. Fájdalom a bal csípőízület séta közben
  3. Gyermekvállalás Tippek kismamáknak derékfájás ellen Ahogy gyarapodik, fejlődik a mama hasában a magzat, úgy válhat egyre gyakoribb és egyre kellemetlenebb tünetté a kismamánál a derék- vagy a hátfájás.
  4. Mi okozza és mi a teendő ilyenkor?
  5. Frissítve:
  6. Ízület a térd alatt

Szerencsére több olyan hatásos módszer is létezik, amelynek köszönhetően hatékonyan megelőzhetjük, illetve enyhíthetjük a fájdalmat anélkül, hogy gyógyszerhez nyúlnánk. Mi okozza a derékfájást várandósság alatt? A csontok egymáshoz ízületekkel és szalagokkal kapcsolódnak.

derékfájás kismamáknál

A várandósság alatt a relaxin nevű hormon fokozott termelődése következtében meglazulnak ezek az összekötő szalagok, így az derékfájás kismamáknál is. Különösen a Ez is oka annak, hogy a várandósság első harmadában különösen sok nő szenved a derékfájástól. A baba növekedése, a táguló anyaméh és az ezekhez esetleg még társuló anyai túlsúly ugyancsak megterheli a szalagokat, ízületeket és az izmokat is.

Ennek következtében a testtartásért felelős izmok működése elégtelenné válhat, és így a gerincet könnyen túlterheljük. A rendszeres testmozgás védelmet nyújt a derékfájás ellen, de lehet, hogy nehéz időt szakítania rá, különösen akkor, ha már van a családban gyermek.

Derékfájás terhesség esetén

Ha az anya a várandósság előtt gerincet megterhelő munkát például ülőmunkát vagy fizikai munkát végzett, vagy már korábban derékfájás kismamáknál kínozta derékfájás, várandósság alatt nagy valószínűséggel fokozódni fognak ezek a tünetek. Milyen tünetekre figyeljen? A derékfájás nehézséget okozhat a felkeléskor, ha megfordulna az ágyban, öltözködéskor, hosszú ideig tartó sétáláskor, emeléskor.

derékfájás kismamáknál

Leggyakrabban a gerinc alsó részén érezhető, ott, ahol gerincünk csatlakozik medencéhez. Könnyű összetéveszteni ezt a kismedencei fájdalommal, ezért érdemes megismerni a fájdalom fő csoportjait: Derékfájás.

Tompa fájdalom, amelyet mozgáskor, főleg előrehajláskor érezhet.

Korlátozhatja a gerinc alsó, vagyis ágyi szakaszának mozgását. Bizonyos izmok nyomásra érzékennyé válhatnak.

Tippek kismamáknak derékfájás ellen

Medenceövi fájdalom. Ennek hátterében a meglazult szalagok és ízületek állnak. Fájdalmat érezhetünk a medence hátsó részénél, hogyan lehet térdízületet kialakítani az artrózishoz keresztcsontnál. A fájdalom lehet szúró, nyilalló vagy akár égő érzés is, amely hirtelen jelentkezik, és ugyanilyen hirtelenséggel el is múlik.

A combba is kisugározhat, épp ezért téveszthető össze könnyen az isiásszal. Létezik egy ritkább típusa is a fájdalomnak.

Derékfájás - terhesség alatt

Ha fájó érzést tapasztal a szeméremcsont elején, akkor lehet, hogy fellazult a szeméremcsonti ízülete, amelyért ugyancsak a relaxin hormon fokozott termelődése a felelős.

Hogyan előzhető meg a derékfájás? A derékfájás megelőzhető, ha odafigyelünk a rendszeres testmozgásra és a helyes testtartásra. Aki korábban nem mozgott rendszeresen, ügyeljen arra, hogy fokozatosan kezdjen hozzá. Különösen javasolt a pilates, az úszás vagy az aquanatal vízi mozgásforma kismamáknakmivel ezek a sportok hatékonyan erősítik a hasi- és törzsizmokat.

Dr. Tцmцsvбry Zoltбn - Szьlйsz-Nőgyуgyбsz honlapja | Kismamбknak | Terhessйgi panaszok

A helyes testtartás begyakorlásában legjobb segítséget a gyógytornásztól várhatjuk: megtanulhatjuk tőle az izmokat karbantartó megfelelő gyakorlatokat, amiket aztán rendszeresen csinálnunk is kell. Csak a rendszeres gyógytorna-végzés segít, ahogyan a fogmosás is csak akkor védi a fogainkat, ha rendszeresen csináljuk.

derékfájás kismamáknál

A torna mellett fontos, hogy ügyeljünk a megfelelő vitamin- és ásványi anyag bevitelre, illetve arra, hogy hogyan emelünk. Hogyan enyhíthető a fájdalom?

Derékfájdalom a terhesség alatt és után

Találjuk meg a hozzánk illő mozgásformákat! A különböző nyújtó- és stabilizáló gyakorlatok a legjobbak. Ha vízben tornázunk, ízületeinket is tehermentesíthetjük.

derékfájás kismamáknál

Az érintés ereje A masszázs enyhíti a fájdalmat, megnyugtatja a megterhelt izmokat. Előrehaladott állapotban inkább egy szék támlájára támaszkodjunk rá, vagy feküdjünk az derékfájás kismamáknál, így masszíroztassuk magunkat. Ügyeljünk a helyes testtartásra Próbáljuk meg elkerülni, hogy hosszú ideig ugyanazt a testhelyzetet vegyük fel.

A baba súlyának növekedésével testünk súlypontja egyre inkább előre helyeződik, ezért tudatosan oda kell figyelnünk arra, hogy fenekünket ne toljuk ki, hanem behúzzuk, csípőnket próbáljuk hátra dönteni, vállunkat húzzuk hátra, nyakunkkal finoman nyújtózzunk a plafon felé.

Ha ülünk, használjunk párnát a hát megtámasztására.

derékfájás kismamáknál

Hűtés, melegítés Van, akinek egy meleg vizes tömlő vagy egy forró zuhany segít a derékfájdalom enyhítésében, van, akinek a jégzselés borogatás. Érdemes kikísérletezni, hogy kinek, mi válik be.